Robothund – Sjette Oppdatering (20.11.2014)

Hallo!

Denne perioden har det dessverre oppstått problemer med prosjektet.

Forrige uke ble BrickPi skjoldet vårt ødelagt. Da vi skulle koble til strøm på skjoldet, hørte vi en ulyd og det begynte å lukte brent. Etter å ha latt skjoldet ligge en stund, testet vi igjen, og da fungerte bare motorport A, mens port C og D fungerte litt. B porten fungerte derimot ikke i det hele tatt. I og med at skolen ikke har flere slike BrickPi skjold, så blir vi enten nødt til å bestille ett nytt motorskjold eller å koble til motorskjoldene som er tilgjengelig på skolen.

Kamera strømminga sliter vi noe med. Gstreamer vil ikke installere seg på Raspberry Pi’en, slik at koden vi skriver fungerer ikke. Vi er nødt til å finne en løsning på dette, slik at strømming fungerer uten problemer.

Vi snakkes! 😀