Den store testdagen!

Timene i dag ble satt av til testing av hele systemet. Etter noen samtaler med flere personer på skolen, fikk vi lov til å kjøre opp til Kongsberg Samlesentral AS, der vi fikk en full 8-liters heliumflaske. Imens satt resten av gruppen på skolen og gjorde alt klart.

DSC_0018

Dessverre gikk ikke alt som planlagt. Vi skjønte fort at heliumflasken ikke var stor nok, så vi måtte anskaffe en flaske til. Vi måtte i tillegg kvitte oss med unødvendig vekt, og valgte derfor å fjerne de blå kablene som fungerte som støtdempere, samt et lag av boksen, slik at den fikk nokså mindre volum.

Ballongen kom seg opp til takhøyde på skolen, når vi ribbet boksen for det vi kunne. Vi har også testet elektronikken – her fungerer alt som det skulle. Nå ser det lovende ut! Til neste gang skal vi sørge for at vi har nok helium, slik at vi endelig kan slippe ballongen fri…

DSC_0020