Arbeidsfordeling mellom data og elektro studenter.

Heisann bloggen!

Vi har nå foretatt en arbeidsfordeling slik at vi finner ut hvordan vi skal angripe oppgaven videre.

Data studentene bidrar i denne oppgaven ved å hente og prosessere værdata, samt lage ett brukergrensesnitt og sørge for at dataen som blir innhentet blir eksekvert korrekt på hardware siden av prosjektet.

Dette løser vi ved at data studentene splitter seg og jobbet med to separate oppgaver.

Den første delen av oppgaven blir å forsøke på å produsere en “hjerne” som kan “se” og “høre”, slik at produktet har mulighet til å kjenne igjen brukeren og utføre oppgaver basert på hva brukeren ønsker å gjøre. Den oppgaven blir Andy sin.

Den andre delen av oppgaven blir å produsere en “kropp” som kan utføre oppgavene den får beskjed om ved å fysisk manipulere eksterne komponenter. Her jobber Ine sammen med Thomas og Jan Erik.